deutsch  englisch  

Fletcher DuBois

 

Publikationen


2010
& Jan Weinhold & Rolf Verres. "Regarding ritual motivation matters: agency concealed or revealed". In: Hüsken, Ute & Christiane Brosius (Hg.). Ritual Matters. Dynamic dimensions in practice. New Delhi, London: Routledge.

2006
& Henrik Jungaberle & Rolf Verres (Hg.). Rituale erneuern: Ritualdynamik und Grenzerfahrung aus interdisziplinärer Perspektive. Gießen: Psychosozial-Verlag (Psyche und Gesellschaft).

2006
& Brigitte Scheele. "Catharsis as a moral form of entertainment". In: Bryant, Jennings & Peter Vorderer (Hg.). Psychology of Entertainment. Mahwah: Erlbaum: 405-422.
 
2006
& Henrik Jungaberle. "Risk and Ritual – Two Frames for Drug Use?". In: Jungaberle, Henrik & Jan Weinhold (Hg.). Rituale in Bewegung. Rahmungs- und Reflexivitätsprozesse in Kulturen der Gegenwart. Berlin, Münster, Wien, Zürich, London: LIT: 193-226.
 
2006
"Meeting the Centaur on the Way". The Journal of Museum Education 31/2: 143-150.
 
2005
& Christiane Eberhart. "Talking to the Other(s): promoting interfaith understanding". CONSENSUS, A Canadian Lutheran Theological Journal 30/2: 79-92.
 
2005
"Rituals of Understanding: Teaching and Learning in Heidelberg". Democracy and Education 15/2 ("Why I Teach"): 7-12.
 
2004
& J. Fischer & B. Mason (Hg.). Democracy and Education 15/1 ("Making Transitional Connections").

2004
"Tell Me Where Truth Lies". Democracy and Education 15/1 ("Making Transitional Connections").

2004
"How To Find Fromm". In: Reinert, Gerd-Bodo & Helmut Wehr (Hg.). Erich Fromm: Wegbereiter einer Humanistischen Psychoanalyse und Humanen Schule. Weinheim: Beltz (Schriftenreihe des Weltbundes für Erneuerung der Erziehung 6): 120-131.

2001
& Henrik Jungaberle & Rolf Verres. "New steps in music meaning – the metaphoric process as an organizing principle". Nordic Journal of Music Therapy 10/1: 4-16.
 
2000
"Tales of a Teacher". In: Dean-Otting, Miriam (Hg.). Like a Tree Planted Beside Streams of Water. A Festschrift for Professor Dr. Eugen Kullmann. Gambier: Kenyon College.